Auteur: André van Kruijssen, Algemeen Directeur Plantion
Plantion heeft haar prachtige veilingzaal verrijkt met een led-scherm van 84 m2. Dit scherm heeft de kwaliteit van een grote televisie. Hiermee zet Plantion haar beleid kracht bij. Het veilen van bloemen en planten blijft een fysiek proces van schouwen en het presenteren van de producten in de veilingzaal. Dit aangevuld met Klok Voorverkoop en Kopen Op Afstand met livestreaming van het veilen.
Waar voorheen de verschillende locaties van veilingen erg op elkaar leken, zijn de verschillen nu veel duidelijker. Door deze segmentatie valt er wat te kiezen. Over kiezen gesproken: Plantion ontwikkelt verschillende diensten alsof het een menukaartbetreft. Zowel de kweker als de klant kan kiezen welke diensten bij hen passen. Beide zijn ondernemer genoeg om deze keuzes goed te kunnen maken. Als de ondernemer kan ondernemen gaat het over het algemeen goed! Aan Plantion de uitdaging om de diensten telkens te verbeteren en goede en persoonlijke inzet te leveren om kwekers en klanten te ondersteunen.
De led-wand biedt veel mogelijkheden voor het presenteren van foto’s en video’s. Deze mogelijkheden gaan we ons de komende weken eigen maken. Kwekers krijgen volop mogelijkheden om hun bedrijven en producten te promoten. Plantion wordt hierdoor aantrekkelijker om producten te presenteren en nieuwe producten te introduceren.
Meer een meer wordt dit de veilingzaal waar de sierteeltsector trots op kan zijn!