fbpx

verbindend in koopgemak

Kopen op Afstand (KOA)

Koop je via KOA? Zorg er dan voor dat je de update van de KOA hebt gedownload ruim voordat de veiling start, bij voorkeur de dag van te voren, om er zeker van te zijn dat je kunt inkopen. De KOA applicatie zal bij opstart, zodra de update beschikbaar is, vragen of je de update wilt downloaden.

Het aanvragen van extra aanmeldcodes kan via relatiebeheer@plantion.nl of via de receptie. Voor uitleg of vragen kunt u terecht bij het klokteam. Klik hier voor meer uitleg.

Inkopen KOA Plantion
Vanaf heden heeft Plantion voor alle klokkopers een inloglicentie voor Kopen op Afstand (KOA) gerealiseerd.

Minimale eisen PF of laptop?
Processor : 1 GHz, 32-bits (x86) of 64-bits
Besturingssysteem: Microsoft Windows 10
(Lager dan Windows 10 kan geen support op worden gegeven)
Schermresolutie: 17 inch beeldscherm met minimale resolutie van 1280 * 768 (aanbevolen)
Toetsenbord: QWERTY (apart numeriek gedeelte op het toetsenbord wordt aanbevolen)

Voor een goede werking van KOA is het van belang, dat de netwerkverbinding met netwerkkabel tot stand wordt
gebracht. Het gebruik van KOA over een draadloos netwerk (WiFi) wordt afgeraden.
De afdeling ICT kan een goede werking van de KOA software niet garanderen als tijdens het gebruik van de KOA
software er ook andere programma’s op de laptop of PC draaien.

Download KOA software

Download hulp voor installatie KOA

Download kopershandleiding KOA

Download document sneltoetsen KOA

Wilt u meer uitleg?
Klik dan hier en bekijk de video-instructies

Nieuwe tribunesoftware per 11 juni 2020

Aanstaande woensdag 10 juni 2020 zal er een update plaatsvinden van de klok-, KOA- en tribunesoftware. Hiermee zullen er een aantal wijzigingen en verbeteringen worden doorgevoerd. Klik hier voor de wijzigingen. Donderdag 11 juni 2020 zal, naar verwachting, de eerste veildag met deze software update zijn.

Een van de dingen die voor jou als koper gaat veranderen, is dat het niet meer mogelijk om met dezelfde aanmeldcode op meerdere tribunebanken en/of KOA werkplekken aan te melden. Heb je een aanmeldcode en maken daar meerdere personen tegelijkertijd gebruik van, dan dien je daar meerdere aanmeldcodes voor te hebben.

Ben jij de enige die voor jouw bedrijf of dat van een ander inkoopt en zich aanmeldt in tribune of op KOA, dan verandert er niets. Koop je met meerdere personen in of maken anderen gebruik van jouw aanmeldcode dan moet je er zeker van zijn dat er voldoende aanmeldcodes beschikbaar zijn en ook weten wie ze gebruikt om geen problemen te krijgen bij gelijktijdig aanmelden.

Let op: een extra sleutel is pas de volgende werkdag actief!

Bezorgen van KOA gekochte producten

Zoals jullie weten bieden wij, in deze tijd van coronacrisis, een inloglicentie aan voor Kopen Op Afstand (KOA) voor alle klokkopers.
Sinds kort hebben wij een partij gevonden die vanuit Plantion bezorgt, B&M koeriers. Hierdoor kunnen wij alle KOA kopers een aanbod doen om, tegen een tarief, de in KOA gekochte producten te bezorgen in de winkel.
Neem voor meer informatie contact op met Mariska Maasse, MariskaMaasse@Plantion.nl.

Voor een goede werking van KOA is het van belang, dat de netwerkverbinding met netwerkkabel tot stand wordt gebracht. Het gebruik van KOA over een draadloos netwerk (WiFi) afgeraden.

De afdeling ICT kan een goede werking van de KOA software niet garanderen als tijdens het gebruik van de KOA software er ook andere programma’s op de laptop of PC draaien.

Headsets
Om KOA te kunnen kopen is een goede headset vereist. Deze kunt u via Plantion aanschaffen. De kosten hiervoor bedragen € 50,00. Bij verdere vragen, neem contact op met Patricia Willemsen.

Logistieke afhandeling: ophalen van KOA gekochte handel
Gaat u gebruik maken van KOA, neem dan contact op met Patricia Willemsen om de logistieke afhandeling van uw KOA gekochte handel door te geven.

KOA Helpdesk
Heb je vragen of problemen met KOA, bel dan naar de KOA Helpdesk, 0318-66 17 60.
Voor vragen of problemen met inkopen is de KOA helpdesk bereikbaar van 05.00 tot 10.00 uur.
Voor vragen of ondersteuning bij de installatie of instellingen is de KOA Helpdesk bereikbaar van 10.00 tot 17.00 uur.