Veelgestelde vragen




Meer weten over: Aanvoeren
Hoe kan ik mij inschrijven bij Plantion?
U kunt zich inschrijven via een digitaal inschrijfformulier, maar ook op papier.
Wanneer ben ik lid of gastlid?
De rechten en plichten van de leden van de coöperatie Plantion zijn vastgelegd in statuten. Hierin is onder meer bepaald dat u als lid al uw geteelde producten via Plantion moet afzetten.
Als gastlid bent u lid van een andere veiling, aangesloten bij de Vereniging van Bloemenveilingen in Nederland (VBN). Voor het gastlidmaatschap heeft u toestemming van uw ‘moederveiling’ nodig om een deel van de productie via Plantion af te zetten.
Wanneer ben ik een buitenlands zender of losse zender?
U kweekt uw sierteeltproducten buiten de regio Nederland, België, Duitsland.
Ook als geen van de hierboven genoemde relatievormen van toepassing is, kunt u als aanvoerder worden toegelaten, waarbij regelmatige aanvoer van producten een vereiste is.
Met welk vervoer mag ik bij Plantion binnenrijden?
Ons gebouw in Ede verbruikt extreem weinig gas en stoot een minimale hoeveelheid CO2 uit. Dit willen we samen met u bewaken. Bedrijfswagens die aan de normen voor dieseluitstoot en maximaal gewicht voldoen, geven we dan ook graag een vergunning om onze verlaadhal binnen te rijden.
Wat zijn de algemene kosten om aan te voeren bij Plantion?
Alle tarieven en kosten kunt u terugvinden in het Informatieboek aanvoerders.
Wat zijn de openingstijden?
Verlaadhal en docks Plantion *)
Maandag 03.30 – 21.00 uur
Dinsdag 03.30 – 21.00 uur
Woensdag 03.30 – 21.00 uur
Donderdag 03.30 – 21.00 uur
Vrijdag 03.30 – 17.00 uur
Zaterdag 13.30 – 17.00 uur
Zondag 17.30 – 21.00 uur
Depot logistieke middelen (fust, Denen, stapelwagens)
Maandag 05.00 – 15.00 uur *
Dinsdag 05.00 – 15.00 uur *
Woensdag 05.00 – 15.00 uur *
Donderdag 05.00 – 15.00 uur *
Vrijdag 05.00 – 15.00 uur *
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
*) Afhalen logistieke middelen (fust en Denen) buiten openingstijden uitsluitend op bestelling,
waarbij de bestelling voor 13.00 uur binnen moet zijn.
Bestellen kan telefonisch (0318-66 17 00) of via Webview.
Bekijk hier de overige openingstijden.
Op welke momenten kan ik producten aanvoeren?
Het aanvoeren van producten op veildagen is mogelijk tot uiterlijk 04.00 uur. Om pieken en wachttijden te voorkomen, werkt Plantion hierbij met slottijden. Via ons webportaal reserveert u of uw vervoerder een tijd waarbinnen u de producten wilt lossen. Door de gespreide aanvoer kan Plantion uw producten efficiënter en met meer aandacht gereed maken voor het veilen.
Lees hier verder over Time Slot Management.
Kan ik producten ook online verkopen?
Wilt u gebruik maken van het gemak om online uw bloemen en planten te verkopen? Plantion biedt u diverse mogelijkheden aan, waaronder Klok Voorverkoop (KVV) en de Plantion Digitale Marktplaats (PDM). Lees hier meer over online verkoop.
Kan ik producten direct leveren aan klanten?
Het doel van Plantion is om de producten van haar aanvoerders te verhandelen tegen optimale prijzen. Bemiddeling is daarbij een belangrijk instrument. Als een ‘makelaar’ brengt Plantion u in contact met geïnteresseerde kopers elders. Vaak gaat het om grote aantallen die op een bepaalde datum moeten worden geleverd tegen een overeengekomen prijs.
Het speelveld van Plantion Bemiddeling is internationaal. Kwekers in Europa, Israël, Afrika en Zuid-Amerika worden gekoppeld aan groothandelaren en exportbedrijven die op hun beurt supermarkten, tuincentra, bouwmarkten en bloemisten bedienen.
Bemiddeling geeft u als kweker zekerheid van levering en omzet. Een bemiddelaar van Plantion begeleidt uw hele ordertraject en verzorgt de betaling, zodat u ook nog eens geen risico loopt. Plantion verbindt en ontzorgt!
Wilt u ook direct leveren aan klanten, zonder financieel risico?
Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik als kweker van boomkwekerijgewassen of tuinplanten aanvoeren?
Het assortiment bomen, heesters en vaste planten in het Groencentrum is afkomstig van meer dan 75 geselecteerde kwekers uit heel Nederland.
Bent u kweker van boomkwekerijgewassen of tuinplanten en wilt u het Groencentrum helpen aan een nog breder assortiment? Neem dan contact met ons op.
Wanneer word ik uitbetaald?
Als door u aangevoerde producten worden verhandeld, zorgt Plantion voor een betrouwbare en snelle financiële afwikkeling. Na een week krijgt u de productwaarde uitbetaald, na aftrek van de overeengekomen inhoudingen. U ontvangt een dagnota van elke dag waarop u producten heeft aangeleverd. En jaarlijks krijgt u (gratis) een jaaroverzicht voor uw boekhouding. Al deze gegevens kunt u ook opvragen via Mijn Plantion.
Wat zijn de actuele fusttarieven?
De actuele fusttarieven kun je hier bekijken.
Meer weten over: Inkopen
Wanneer kan ik mij inschrijven bij Plantion?
U kunt alleen inkopen bij Plantion wanneer u groene wederverkoper bent. Dit houdt in: bloemist, tuicentrum, hoveniers, enz. Heeft u een hardware- / woonwinkel, dan verwijzen wij u graag door naar het Groothandelscentrum Plantion. Hiervoor geldt een ander inschrijfformulier.
Hoe kan ik mij inschrijven bij Plantion?
U kunt zich inschrijven via een digitaal inschrijfformulier, maar ook op papier. Deze kunt u inleveren bij de receptie van Plantion.
Hoe kan ik betalen bij Plantion?
Als u producten bij Plantion koopt, kunt u deze betalen door te pinnen of via automatische afschrijving. Contante betaling is niet mogelijk.
Wanneer worden aankopen afgeschreven?
Als u gebruik maakt van de mogelijkheid om uw aankopen via automatische incasso te voldoen, dan is en B2B Sepa incasso ingeregeld. Wat u vandaag koopt, wordt aan het einde van de dag bij de bank ter incasso aangeboden. Conform de wettelijke regelgeving wordt dan morgen de informatieverstrekking opgestart en wordt het bedrag overmorgen van uw rekening geïncasseerd.
Waar en wanneer kan ik pinnen?
Pinnen kan alleen bij de receptie rechtstreeks na einde veilen.
Hoe werkt een SEPA incasso?
Tijdens de inschrijfprocedure word een SEPA-machtigingsformulier door de administratie van Plantion voor de klant aangemaakt. Deze moet door de bank van de klant getekend en aan ons terug gestuurd worden ter bevestiging. Daarna wordt de incasso machtiging geactiveerd.
Kan ik mij inschrijven met meerdere inkopers?
Dat kan! Hiervoor zullen er extra aanmeld codes aangevraagd moeten worden.
Hoe kan ik inkopen op PDM?
Nadat u bent ingeschreven, wordt er een inlogcode voor de PDM verstrekt. Hiermee kunt u inloggen en kopen op de PDM.
Online inkopen via PDM kan vanaf iedere plek en op elk moment van de dag, in hoeveelheden die u zelf bepaalt. Gekochte producten worden door Plantion zoveel mogelijk tegelijk met uw klokaankopen uitgeleverd en afgerekend.
Wilt u zich aanmelden of heeft u vragen over de PDM? Neem dan contact met ons op via: pdm@plantion.nl / +31 318 66 17 55
Hoe kan ik inkopen op KOA?
Als koper van Plantion krijgt u automatisch over een aanmeldcode voor Kopen Op Afstand (KOA). Hiermee kunt u via internet ‘live’ kopen op de klok, zonder daarvoor speciaal naar Ede te moeten rijden. KOA is mogelijk vanuit huis, kantoor of uw box bij Plantion en zelfs vanaf een veilingtribune elders. Het enige dat u nodig heeft, is een stabiele internetverbinding. Gekochte producten kunt u zelf bij Plantion (laten) ophalen of via Plantion laten bezorgen.
Hoe kom ik aan een geschikte headset?
Om KOA te kunnen kopen is een goede headset vereist. Deze kunt u via Plantion aanschaffen. De kosten hiervoor bedragen € 50,00.
KOA headsets kunt u online bestellen. Bij verdere vragen, neem contact op met Patricia Willemsen via: patriciawillemsen@plantion.nl / (+31) 0318 – 661797
Bestel hier uw headset (link)
Hoe werkt de Klok Voorverkoop?
Waar kan ik mijn nota’s zien?
Nota’s worden dagelijks rond 12:00 naar uw mailadres verstuurd. Heeft u deze niet ontvangen of bent u de mail kwijt? Neem dan contact op met onze klantenservice: 0318-66 17 70.
Ook kunnen nota’s online opgevraagd worden in de mijn Plantion omgeving, mocht u deze nog niet hebben neem dan contact op met relatiebeheer: (+31) 0318 – 661797.
Hoe krijg ik mijn duurzame bloemist keurmerk?
Bij relatiebeheer kan een overzicht aangevraagd worden, zo kan de koper aantonen duurzaam in te kopen. Neem hiervoor contact op met Patricia Willemsen: (+31) 0318 – 661797 / patriciawillemsen@plantion.nl.
Hoe krijg ik een nieuwe pincode voor kopen op de klok?
Bent u uw pincode van uw bankje kwijt? Neem dan contact op met klantenservice: 0318-66 17 70.
Hoe kan ik een vast bankje reserveren bij de Klok?
Neem hiervoor contact op met onze relatiebeheerders Patricia Willemsen: (+31) 0318 – 661797 / patriciawillemsen@plantion.nl of Verena Nimtz: (+31) 0318 – 661798 / verenabollwerk@plantion.nl
Hoe kan ik de handel bij mij laten bezorgen?
Om gebruik te maken van de Plantion bezorgservice kunt u een mail sturen naar transport@plantion.nl.
Heeft u nog nooit eerder transport aangevraagd bij onze transportservice? Neem dan contact op met onze relatiebeheerders Patricia Willemsen: (+31) 0318 – 661797 / patriciawillemsen@plantion.nl of Verena Nimtz: (+31) 0318 – 661798 / verenabollwerk@plantion.nl.
Waar kan ik mijn bestellingen voor bemiddeling doorgeven?
Bestellingen voor bemiddeling kunnen gemaild worden naar bestellingen@plantion.nl , heeft u liever telefonisch contact bel dan naar 0318 – 661770.
Waar zitten boxhouders in Plantion?
Boxhouder zitten in het gebouw naast de docks.
Hoe kom ik in aanmerking voor inkopen via Bemiddeling?
Via Plantion bemiddeling heeft u als inkoper toegang tot een uniek netwerk van zorgvuldig geselecteerde kwekers. Plantion onderhoudt al jarenlang nauwe banden met kwekers in Israël en tal van Europese, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. Zodoende kunt u met elke denkbare vraag altijd bij Plantion bemiddeling terecht!
Wilt u ook grotere partijen bloemen of planten inkopen voor uw klanten, een actie of een evenement? Neem dan contact met ons op via: klantenservice@plantion.nl / 0318 – 661700
Hoe kan ik inkopen bij het Groothandelscentrum?
Alleen branchegerichte wederverkopers kunnen bij Groothandelscentrum Plantion inkopen. Dit strikte beleid zorgt ervoor dat u bij Groothandelscentrum Plantion alleen branchegenoten tegenkomt. Bij de groothandels Buurman Planten, Zalam B.V. en Goedegebuure & de Mooij kunnen alleen ‘groene wederverkopers’ zoals bloemisten, tuincentra en hoveniers inkopen. Bij Dillewijn-Alflora is de doelgroep breder, hier kunnen ook wederverkopers van cadeauartikelen zoals cadeauwinkels en interieurinrichters terecht. Ook kwekers zijn hier voor hun verpakkingsmaterialen of toegevoegde waarde aan het juiste adres!
Wilt u klant worden? Vul dan het aparte inschrijfformulier in.
Waar in de Afmijnzaal kan ik zitten tijdens de veiling?
Overal waar geen reservering in de display staat mag u gaan zitten en inloggen. Als er een reservering in staat, maar de desbetreffende koper om 6:00 uur niet aanwezig is, komt zijn/haar reservering voor die dag te vervallen en kunt u ook hier plaatsnemen en inloggen.
Hoe kan ik inloggen in de Afmijnzaal?
U kunt inloggen in de Afmijnzaal door uw kopernummer in te voeren in de display op uw zitplaats. Vergeet er niet een 1 of 2 achter te zetten (als u met 2 mensen te gelijk op dezelfde nummer gaat inkopen). Bijvoorbeeld 223331 of 223332.
Waar kan ik mijn laadbonnen printen?
Uw laadbonnen kunt u boven op de balustrade (2 printers) of beneden bij het servicepunt (2 printers) kosteloos uitdraaien, zodra u zich op de tribune uitgelogd hebt.
Wat moet ik doen als ik handel mis?
Mist u handel of heeft u een reclamatie? Dan moet u dit dezelfde dag nog melden bij het servicepunt, zodat de medewerkers van Plantion tijd hebben om het product voor u te zoeken.
Transport B&M geleverde handel: op de dag van binnenkomst kunt u een melding van maken bij het servicepunt via: via: servicepunt@plantion.nl.
Bij een kwaliteitsprobleem kunt u contact opnemen met het Keurteam via: keur@plantion.nl. Inclusief een foto in de bijlage.
Waar mag ik parkeren?
U mag in de verlaadhal parkeren als u een voertuig hebt onder de 7,5T. Voertuigen boven de 7,5T moeten buiten parkeren aan de (snel-)docks.
Hoe werkt een sneldock?
Een sneldock is alleen om snel te laden en/of te lossen. Het is niet toegestaan om tijdens het veilproces de auto aan de sneldock te laten staan.
Hoe kom ik aan een dock?
U kunt een dockreservering aanvragen bij de afdeling Logistiek via: +31 318-661829.
Waar kan ik mijn handel verladen?
U kunt uw handel in de verlaadhal verladen. De handel wordt naar uw auto toegebracht. Op de grond, aan de voorzijde van iedere parkeerplek, staat een nummer. Dit nummer moet u doorgeven aan het servicepunt, zodat wij na einde veilen de handel bij uw auto kunnen brengen. Het is niet toegestaan in de distributie hal te zijn tijdens of na het veilen. Na einde veilen kunt u bij de auto wachten tot de handel wordt gebracht.
Staat u aan een (snel-) dock, dan wordt deze tevens naar u toegebracht en kunt u uw handel daar verladen.
Met welk vervoer mag ik bij Plantion binnenrijden?
Ons gebouw in Ede verbruikt extreem weinig gas en stoot een minimale hoeveelheid CO2 uit. Dit willen we samen met u bewaken. Bedrijfswagens die aan de normen voor dieseluitstoot en maximaal gewicht voldoen, geven we dan ook graag een vergunning om onze verlaadhal binnen te rijden.
Overslag/opslag en wanneer betalen?
Wilt u gekochte handel pas later op de dag of de volgende dag ophalen? Dan moet u dit dezelfde dag telefonisch of per mail doorgeven aan het Servicepunt: 0318-66 18 42.
Dit is de eerste 24 uur kosteloos.
Kan Plantion mijn gekochte handel bezorgen?
Het transport van bloemen en planten is meer dan alleen ‘zo snel mogelijk van A naar B’. Om de koper hierin te ontzorgen, ontwikkelde Plantion een totaalconcept. Zo kan de klant er voor kiezen om de Deense karren te laten indichten en ompakken. Ook neemt de vervoerder Denen en bij Plantion ingekochte emballage mee terug naar Plantion.
Lees hier verder over de Bezorgdienst van Plantion.
Wat zijn de openingstijden van Plantion?
Binnen Plantion zijn er diverse openingstijden. Deze kunt u hier in een overzicht bekijken.
Mijn slotplaat moet eraf bij wie moet ik zijn?
Slotplaten worden door een logistiek medewerker gesleuteld en kunnen alleen door de logistiek medewerker gesleuteld worden. Neem hiervoor contact met ons op via interne logistiek: 0318-661810.
Wat is het verschil tussen Denen en ladingdragers?
Bij Denen huurt u de Deen en het aantal schappen, de Deen en schappen zijn dus van u. De Denen hebben altijd een eigenaar (koper, kweker, transporteur en Plantion).
Bij ladingdragers huurt u alleen een slotplaat als u de ladingdrager transporteert buiten de veiling. Binnen de veiling kunnen klanten de stapelwagens gebruiken zonder huur.
Ik wil graag stapelwagen gebruiken, hoe werkt dat?
Als u een stapel mee wilt nemen dan moet deze zijn voorzien van een slotplaten. Slotplaten kunt u aanvragen bij de afdeling logistiek waarbij u ook kunt aangeven voor welke periode u deze wilt huren (dag, week, maand, kwartaal, jaar).
Ik wil graag denen gebruiken, hoe werkt dat?
Deense karren kunt u ‘vrij’ gebruiken. Afhankelijk van de duur van het gebruik wordt er huur in rekening gebracht. Kopers hebben 1 dag huurvrij (dag van aankoop), kwekers 2 dagen (dag van afhalen, dag van leveren). Als u denen voor een langere tijd nodig heeft dan is het goedkoper om deze te huren. Dit kan onder meer via Plantion (mail; logistiekemiddelen@plantion.nl of vraag naar de denenadministratie), maar ook bij bijvoorbeeld de ContainerCentrale kunt u daarvoor terecht.
Wanneer krijg ik een Deen uit de verdeling meeverdeeld?
U krijgt een Deen meeverdeeld als u +51% van de producten op de kar koopt.
Dit geldt ook voor CC’s en legborden.
Waar laat ik mijn fustbonnetje?
Er moet altijd een fustbon aan de ladingdrager zitten.
Wanneer wordt fust uitbetaald?
Fust wordt verrekend op dezelfde dag, wanneer u deze voor de veiling van die dag inleverd. Levert u na de veiling fust in, dan wordt het fust de volgende koopdag verrekend.
Het bedrag van ingeleverd fust blijft gewoon staan wanneer u een tijd niet meer koopt.
Binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug bij herkeur?
Het duurt doorgaans 2 dagen voordat een correctie op basis van herkeur zichtbaar is op de factuur. De doorlooptijd van het proces is afhankelijk van het moment van aanbieden (als direct gekocht of na afloop) en de beoordeling van de klacht die is geuit.
Binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug bij zoek?
Doorgaans zijn de zoekmeldingen de eerstvolgende werkdag zichtbaar op de facturen. De doorlooptijd is afhankelijk van het moment van zoekmelden (dit moeten gedaan worden direct na het aankopen dan wel direct na ontvangt in geval dat gebruik wordt gemaakt van de bezorgservice) en de beoordeling van de melding.
Wat is Mijn Plantion?
Mijn Plantion biedt allerlei informatie die voor u als relatie van belang zijn. Zo kunt u uw facturen opvragen en nieuwbrieven terugkijken. Ook jaaroverzichten zijn hier te vinden (inclusief de leden- en aanvoerderslening) en de informatieoverzichten ten aanzien van prijzen.
Meer weten over: Time Slot Management
Voor wie geldt het Time Slot Management?
Wanneer u als kweker of vervoerder bij de docks van Plantion lost moet u voor aankomst bij Plantion een tijdslot reserveren.
Waar kan ik het webportaal vinden?
De link en inloggegevens van het webportaal kunt u opvragen bij Eelco van der Vegt via: eelcovandervegt@plantion.nl.
Hoe boekt u een tijdslot?
Via het menu ‘Boeking aanmaken’ op het webportaal kunt u een tijdslot boeken. Hier klikt u op de link ‘Tijdslotboeking Rit Aanmaken’. Vanaf hier komt u op de app en kunt u de stappen volgen voor het aanmaken van een boeking.
Hoe kan ik een boeking wijzigen?
Via het menu ‘Boekingen Wijzigen’ kunt uw boekingen wijzigen. U ziet op uw scherm uw boekingen staan. Wanneer u een boeking aanklikt komt u op de app terecht waar u deze kan wijzigen. Op de app kunt u kiezen uit drie opties:
- Wijzig Ritgegevens: het aanpassen van uw eigen referentie (bijvoorbeeld chauffeur of kenteken.
- Aanpassen Boeking: het aanpassen van uw geboekte tijdslot.
- Verwijderen van een boeking.
Door het volgen van de stappen op uw scherm kunt u ritgegevens wijzigen, boekingen aanpassen en –verwijderen.
Waar zie ik mijn boekingen?
Dit kunt u vinden onder het menu ‘Uw boekingen’. Hier ziet u al uw boekingen.
Hoe ver van te voren kunt u een tijdslot reserveren voor lossen bij Plantion?
U kunt drie dagen van te voren een tijdslot reserveren voor lossen bij Plantion.
Hoe weet u dat een tijdslot vrij is?
Wanneer u via het webportaal een tijdslot gaat boeken ziet u alle beschikbare tijdsloten op uw scherm. Wanneer het maximale aantal reserveringen voor een tijdslot bereikt is verdwijnt het tijdslot automatisch uit de lijst.
Wat moet de chauffeur meenemen naar Plantion?
Bij het aanmelden krijgt u als vervoerder een tijdslotdocument toegestuurd. De chauffeur moet dit document uitgeprint of op de telefoon meenemen naar Plantion.
Wanneer u als chauffeur geen mogelijkheid heeft om het tijdslotdocument uitgeprint of in PDF-vorm mee te nemen kunt u gebruik maken van de tweede optie.
De tweede optie is het meenemen van het boekingsnummer van uw tijdslot. Dit is het volgende nummer die u als vervoerder in het webportaal bij al uw boekingen terugziet: TS2000000010.
Hoe moet u zich als chauffeur aanmelden bij Plantion?
Wanneer u bij Plantion aankomt kunt u lossen bij een dock met groen stoplicht, dit betekent dat het dock vrij is voor lossen. Wanneer u naar binnen loopt meldt u zich bij een logistiek medewerker aan met uw tijdslotdocument of – code.
Wat als de chauffeur te laat aankomt bij Plantion?
Bij het te laat aanmelden krijgt de chauffeur van de logistiek medewerker te horen waar en wanneer de vervoerder mag lossen. Dit ligt aan de beschikbare ruimte bij de docks. Plantion wilt u als vervoerder zo snel mogelijk helpen.
Wat als u te vroeg aankomt bij Plantion?
Bij het te vroeg aankomen bij Plantion meldt u zich eerst aan bij een logistiek medewerker. Deze geeft, op basis van de dockplanning, aan bij welke dock de chauffeur mag lossen. Wanneer er eerder ruimte beschikbaar is voor de chauffeur mag deze op dat moment lossen. Plantion wilt u als vervoerder zo snel mogelijk helpen.
Tot wanneer kunt u een boeking wijzigen?
Via het menu ‘Boekingen Wijzigen’ kunt u uw boekingen wijzigen. Dit is tot aanmelding bij Plantion mogelijk. Belangrijk hierbij is wel dat het te kiezen tijdslot nog in de toekomst ligt. Om 01:55 uur is het tijdslot 02:00-02:30 uur nog te boeken, om 02:05 uur is het volgende beschikbare tijdslot in het systeem 02:30-03:00 uur.
Kunt u een tijdslot reserveren via uw telefoon?
Ja, de link van het webportaal en app werkt ook op uw telefoon. Zo kunt u als chauffeur tijdsloten boeken zonder hierbij gebruik te maken van een laptop of pc.
Wanneer de link ‘Tijdslotboeking Rit Aanmaken’ via uw telefoon niet werkt moet u onder instellingen van uw telefoon ‘pop-up blokkeren’ uitzetten.
Waar kunt u uw wachtwoord van het webportaal wijzigen?
Op het inlogscherm van het webportaal kunt u het wachtwoord resetten. Hierbij krijgt u een mail met een link voor het resetten van het wachtwoord. U klikt op de link en voert een nieuw wachtwoord in.
Wat is het telefoonnummer van de logistiek medewerkers in de hal?
Dit is het volgende nummer: 0318-661810.
Waar kan ik feedback/verbeterpunten over het Time Slot Management naartoe sturen?
Hiervoor kunt u een bericht sturen naar Eelco van der Vegt. E-mail: eelcovandervegt@plantion.nl of Renate van Barneveld. E-mail: renatevanbarneveld@plantion.nl. Tel: 0318-661744.
Waar kunt u uw mailadres, voor mailtjes met betrekking tot Time Slot Management, aan laten passen?
Hiervoor kunt u een bericht sturen naar Eelco van der Vegt. E-mail: eelcovandervegt@plantion.nl.
Bij wie kunt u contact opnemen bij afwezigheid of geen gehoor van Eelco van der Vegt?
Renate van Barneveld. E-mail: renatevanbarneveld@plantion.nl. Tel: 0318-661744.
Meer weten over: Taste the Green
Wat is Taste the Green?
Taste the Green is een inspiratieplatform in de vorm van een website en app. Hier kunnen inkopers van Plantion bloemen en planten aanbieden aan influencers. Influencers kunnen via de Green Market aangeven dat zij geïnteresseerd zijn in een product en zo contact opnemen met de inkoper van Plantion om het product op te halen en een blog te maken.
Bekijk dit inspiratieplatform op www.tastethegreen.nl.
Hoe kan ik mij als bloemist of tuincentrum aanmelden?
Je kunt deelnemen aan Taste the Green als je een inkoper of aanvoerder bent van Plantion. Alle inkopers ontvangen automatisch een email met inloggegevens.
Ben je deze gegevens kwijt of heb je nog geen inlog? Neem dan contact met ons op via info@tastethegreen.nl
Hoe kunnen influencers mijn producten promoten?
Trends ontstaan doordat een product online veel te zien is. Een goed voorbeeld hiervan is de Pannenkoekenplant, ofwel Pilea Peperomioides, die razend populair werd, doordat veel influencers erover schreven. Plantion wil haar inkopers ondersteunen in het versterken van de online oriëntatie bij bloemen en planten.
Op dit moment worden consumenten (veelal consumenten tot 50 jaar) beïnvloed door wat er online te zien is. Op social media zien we steeds meer influencers, dit zijn mannen en vrouwen met meer dan 2.000 volgers. Zij proberen hun volgers elke dag weer te inspireren. Plantion wil deze influencers meer laten schrijven over bloemen en planten.
Is Taste the Green ook voor consumenten?
Ook consumenten kunnen terecht op Taste the Green. Zij kunnen hier alle nieuwste trends op het gebied van bloemen en planten volgen en inspiratie op doen. Ook kunnen ze hun favoriete influencers en lokale bloemisten en tuincentra volgen.
Hoe kan ik me als influencer aanmelden voor Taste the Green?
Maak een account aan op www.tastethegreen.nl. Bij het bewerken van je profiel kun je aanvinken dat je een influencer bent. Plantion zal dit eerst goedkeuren, dit gebeurt binnen een werkdag. Zodra je bent goedgekeurd kun je op je tijdlijn/home ook de button ‘Green Market’ vinden. Daar vind je alle producten die door bloemisten aangeboden worden. Klik op ‘Ik ben geïnteresseerd’ en je hebt het product geclaimd! Je ontvangt een email met de contactgegevens van de bloemist of het tuincentrum. Neem contact op met de bloemist/het tuincentrum om het product op te halen. Schrijf een leuke blog op www.tastethegreen.nl en je kan daarna weer een nieuw product aanvragen! Enjoy!
Wat zijn de voordelen voor inkopers en aanvoerders van Plantion?
– Er wordt vaker geschreven over bloemen en planten.
– Wanneer een product minder populair is, kan deze worden gepromoot via Taste the Green.
– Wanneer het aanbod te hoog is en de vraag te laag, zullen we veel influencers over het product laten schrijven. Wanneer bijvoorbeeld vorst lang aanhoudt in januari en we maar één week hebben om de Violen te verkopen, kunnen we alle influencers laten schrijven over Violen die week, zodat de influencer beseft dat het Violen-tijd is.
– We kunnen seizoensverbreding van een product realiseren, de kerstster kunnen we bijvoorbeeld in november al gaan promoten.
– We kunnen in de toekomst inzien welk product favoriet is bij consumenten uit een bepaalde regio. We kunnen bijvoorbeeld aangeven bij bloemisten uit Arnhem dat veel Arnhemse consumenten zoeken op Zonnebloemen, zodat onze inkopers weten wat ze moeten inkopen.
Kan ik als aanvoerder ook mijn producten promoten?
Ook als aanvoerder kan je producten promoten via Taste the Green! Via Plantion zorgen wij dat jouw product bij de influencer terecht komt. Zij maken hier mooie foto’s van en schrijven een inspirerende blog.
Ben je geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op via info@tastethegreen.nl, dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.
Hoe kan ik mij inschrijven bij Plantion?
U kunt zich inschrijven via een digitaal inschrijfformulier, maar ook op papier.
Wanneer ben ik lid of gastlid?
De rechten en plichten van de leden van de coöperatie Plantion zijn vastgelegd in statuten. Hierin is onder meer bepaald dat u als lid al uw geteelde producten via Plantion moet afzetten.
Als gastlid bent u lid van een andere veiling, aangesloten bij de Vereniging van Bloemenveilingen in Nederland (VBN). Voor het gastlidmaatschap heeft u toestemming van uw ‘moederveiling’ nodig om een deel van de productie via Plantion af te zetten.
Wanneer ben ik een buitenlands zender of losse zender?
U kweekt uw sierteeltproducten buiten de regio Nederland, België, Duitsland.
Ook als geen van de hierboven genoemde relatievormen van toepassing is, kunt u als aanvoerder worden toegelaten, waarbij regelmatige aanvoer van producten een vereiste is.
Met welk vervoer mag ik bij Plantion binnenrijden?
Ons gebouw in Ede verbruikt extreem weinig gas en stoot een minimale hoeveelheid CO2 uit. Dit willen we samen met u bewaken. Bedrijfswagens die aan de normen voor dieseluitstoot en maximaal gewicht voldoen, geven we dan ook graag een vergunning om onze verlaadhal binnen te rijden.
Wat zijn de algemene kosten om aan te voeren bij Plantion?
Alle tarieven en kosten kunt u terugvinden in het Informatieboek aanvoerders.
Wat zijn de openingstijden?
Verlaadhal en docks Plantion *)
Maandag 03.30 – 21.00 uur
Dinsdag 03.30 – 21.00 uur
Woensdag 03.30 – 21.00 uur
Donderdag 03.30 – 21.00 uur
Vrijdag 03.30 – 17.00 uur
Zaterdag 13.30 – 17.00 uur
Zondag 17.30 – 21.00 uur
Depot logistieke middelen (fust, Denen, stapelwagens)
Maandag 05.00 – 15.00 uur *
Dinsdag 05.00 – 15.00 uur *
Woensdag 05.00 – 15.00 uur *
Donderdag 05.00 – 15.00 uur *
Vrijdag 05.00 – 15.00 uur *
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
*) Afhalen logistieke middelen (fust en Denen) buiten openingstijden uitsluitend op bestelling,
waarbij de bestelling voor 13.00 uur binnen moet zijn.
Bestellen kan telefonisch (0318-66 17 00) of via Webview.
Bekijk hier de overige openingstijden.
Op welke momenten kan ik producten aanvoeren?
Het aanvoeren van producten op veildagen is mogelijk tot uiterlijk 04.00 uur. Om pieken en wachttijden te voorkomen, werkt Plantion hierbij met slottijden. Via ons webportaal reserveert u of uw vervoerder een tijd waarbinnen u de producten wilt lossen. Door de gespreide aanvoer kan Plantion uw producten efficiënter en met meer aandacht gereed maken voor het veilen.
Lees hier verder over Time Slot Management.
Kan ik producten ook online verkopen?
Wilt u gebruik maken van het gemak om online uw bloemen en planten te verkopen? Plantion biedt u diverse mogelijkheden aan, waaronder Klok Voorverkoop (KVV) en de Plantion Digitale Marktplaats (PDM). Lees hier meer over online verkoop.
Kan ik producten direct leveren aan klanten?
Het doel van Plantion is om de producten van haar aanvoerders te verhandelen tegen optimale prijzen. Bemiddeling is daarbij een belangrijk instrument. Als een ‘makelaar’ brengt Plantion u in contact met geïnteresseerde kopers elders. Vaak gaat het om grote aantallen die op een bepaalde datum moeten worden geleverd tegen een overeengekomen prijs.
Het speelveld van Plantion Bemiddeling is internationaal. Kwekers in Europa, Israël, Afrika en Zuid-Amerika worden gekoppeld aan groothandelaren en exportbedrijven die op hun beurt supermarkten, tuincentra, bouwmarkten en bloemisten bedienen.
Bemiddeling geeft u als kweker zekerheid van levering en omzet. Een bemiddelaar van Plantion begeleidt uw hele ordertraject en verzorgt de betaling, zodat u ook nog eens geen risico loopt. Plantion verbindt en ontzorgt!
Wilt u ook direct leveren aan klanten, zonder financieel risico?
Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik als kweker van boomkwekerijgewassen of tuinplanten aanvoeren?
Het assortiment bomen, heesters en vaste planten in het Groencentrum is afkomstig van meer dan 75 geselecteerde kwekers uit heel Nederland.
Bent u kweker van boomkwekerijgewassen of tuinplanten en wilt u het Groencentrum helpen aan een nog breder assortiment? Neem dan contact met ons op.
Wanneer word ik uitbetaald?
Als door u aangevoerde producten worden verhandeld, zorgt Plantion voor een betrouwbare en snelle financiële afwikkeling. Na een week krijgt u de productwaarde uitbetaald, na aftrek van de overeengekomen inhoudingen. U ontvangt een dagnota van elke dag waarop u producten heeft aangeleverd. En jaarlijks krijgt u (gratis) een jaaroverzicht voor uw boekhouding. Al deze gegevens kunt u ook opvragen via Mijn Plantion.
Wat zijn de actuele fusttarieven?
De actuele fusttarieven kun je hier bekijken.
Wanneer kan ik mij inschrijven bij Plantion?
U kunt alleen inkopen bij Plantion wanneer u groene wederverkoper bent. Dit houdt in: bloemist, tuicentrum, hoveniers, enz. Heeft u een hardware- / woonwinkel, dan verwijzen wij u graag door naar het Groothandelscentrum Plantion. Hiervoor geldt een ander inschrijfformulier.
Hoe kan ik mij inschrijven bij Plantion?
U kunt zich inschrijven via een digitaal inschrijfformulier, maar ook op papier. Deze kunt u inleveren bij de receptie van Plantion.
Hoe kan ik betalen bij Plantion?
Als u producten bij Plantion koopt, kunt u deze betalen door te pinnen of via automatische afschrijving. Contante betaling is niet mogelijk.
Wanneer worden aankopen afgeschreven?
Als u gebruik maakt van de mogelijkheid om uw aankopen via automatische incasso te voldoen, dan is en B2B Sepa incasso ingeregeld. Wat u vandaag koopt, wordt aan het einde van de dag bij de bank ter incasso aangeboden. Conform de wettelijke regelgeving wordt dan morgen de informatieverstrekking opgestart en wordt het bedrag overmorgen van uw rekening geïncasseerd.
Waar en wanneer kan ik pinnen?
Pinnen kan alleen bij de receptie rechtstreeks na einde veilen.
Hoe werkt een SEPA incasso?
Tijdens de inschrijfprocedure word een SEPA-machtigingsformulier door de administratie van Plantion voor de klant aangemaakt. Deze moet door de bank van de klant getekend en aan ons terug gestuurd worden ter bevestiging. Daarna wordt de incasso machtiging geactiveerd.
Kan ik mij inschrijven met meerdere inkopers?
Dat kan! Hiervoor zullen er extra aanmeld codes aangevraagd moeten worden.
Hoe kan ik inkopen op PDM?
Nadat u bent ingeschreven, wordt er een inlogcode voor de PDM verstrekt. Hiermee kunt u inloggen en kopen op de PDM.
Online inkopen via PDM kan vanaf iedere plek en op elk moment van de dag, in hoeveelheden die u zelf bepaalt. Gekochte producten worden door Plantion zoveel mogelijk tegelijk met uw klokaankopen uitgeleverd en afgerekend.
Wilt u zich aanmelden of heeft u vragen over de PDM? Neem dan contact met ons op via: pdm@plantion.nl / +31 318 66 17 55
Hoe kan ik inkopen op KOA?
Als koper van Plantion krijgt u automatisch over een aanmeldcode voor Kopen Op Afstand (KOA). Hiermee kunt u via internet ‘live’ kopen op de klok, zonder daarvoor speciaal naar Ede te moeten rijden. KOA is mogelijk vanuit huis, kantoor of uw box bij Plantion en zelfs vanaf een veilingtribune elders. Het enige dat u nodig heeft, is een stabiele internetverbinding. Gekochte producten kunt u zelf bij Plantion (laten) ophalen of via Plantion laten bezorgen.
Hoe kom ik aan een geschikte headset?
Om KOA te kunnen kopen is een goede headset vereist. Deze kunt u via Plantion aanschaffen. De kosten hiervoor bedragen € 50,00.
KOA headsets kunt u online bestellen. Bij verdere vragen, neem contact op met Patricia Willemsen via: patriciawillemsen@plantion.nl / (+31) 0318 – 661797
Bestel hier uw headset (link)
Hoe werkt de Klok Voorverkoop?
Waar kan ik mijn nota’s zien?
Nota’s worden dagelijks rond 12:00 naar uw mailadres verstuurd. Heeft u deze niet ontvangen of bent u de mail kwijt? Neem dan contact op met onze klantenservice: 0318-66 17 70.
Ook kunnen nota’s online opgevraagd worden in de mijn Plantion omgeving, mocht u deze nog niet hebben neem dan contact op met relatiebeheer: (+31) 0318 – 661797.
Hoe krijg ik mijn duurzame bloemist keurmerk?
Bij relatiebeheer kan een overzicht aangevraagd worden, zo kan de koper aantonen duurzaam in te kopen. Neem hiervoor contact op met Patricia Willemsen: (+31) 0318 – 661797 / patriciawillemsen@plantion.nl.
Hoe krijg ik een nieuwe pincode voor kopen op de klok?
Bent u uw pincode van uw bankje kwijt? Neem dan contact op met klantenservice: 0318-66 17 70.
Hoe kan ik een vast bankje reserveren bij de Klok?
Neem hiervoor contact op met onze relatiebeheerders Patricia Willemsen: (+31) 0318 – 661797 / patriciawillemsen@plantion.nl of Verena Nimtz: (+31) 0318 – 661798 / verenabollwerk@plantion.nl
Hoe kan ik de handel bij mij laten bezorgen?
Om gebruik te maken van de Plantion bezorgservice kunt u een mail sturen naar transport@plantion.nl.
Heeft u nog nooit eerder transport aangevraagd bij onze transportservice? Neem dan contact op met onze relatiebeheerders Patricia Willemsen: (+31) 0318 – 661797 / patriciawillemsen@plantion.nl of Verena Nimtz: (+31) 0318 – 661798 / verenabollwerk@plantion.nl.
Waar kan ik mijn bestellingen voor bemiddeling doorgeven?
Bestellingen voor bemiddeling kunnen gemaild worden naar bestellingen@plantion.nl , heeft u liever telefonisch contact bel dan naar 0318 – 661770.
Waar zitten boxhouders in Plantion?
Boxhouder zitten in het gebouw naast de docks.
Hoe kom ik in aanmerking voor inkopen via Bemiddeling?
Via Plantion bemiddeling heeft u als inkoper toegang tot een uniek netwerk van zorgvuldig geselecteerde kwekers. Plantion onderhoudt al jarenlang nauwe banden met kwekers in Israël en tal van Europese, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. Zodoende kunt u met elke denkbare vraag altijd bij Plantion bemiddeling terecht!
Wilt u ook grotere partijen bloemen of planten inkopen voor uw klanten, een actie of een evenement? Neem dan contact met ons op via: klantenservice@plantion.nl / 0318 – 661700
Hoe kan ik inkopen bij het Groothandelscentrum?
Alleen branchegerichte wederverkopers kunnen bij Groothandelscentrum Plantion inkopen. Dit strikte beleid zorgt ervoor dat u bij Groothandelscentrum Plantion alleen branchegenoten tegenkomt. Bij de groothandels Buurman Planten, Zalam B.V. en Goedegebuure & de Mooij kunnen alleen ‘groene wederverkopers’ zoals bloemisten, tuincentra en hoveniers inkopen. Bij Dillewijn-Alflora is de doelgroep breder, hier kunnen ook wederverkopers van cadeauartikelen zoals cadeauwinkels en interieurinrichters terecht. Ook kwekers zijn hier voor hun verpakkingsmaterialen of toegevoegde waarde aan het juiste adres!
Wilt u klant worden? Vul dan het aparte inschrijfformulier in.
Waar in de Afmijnzaal kan ik zitten tijdens de veiling?
Overal waar geen reservering in de display staat mag u gaan zitten en inloggen. Als er een reservering in staat, maar de desbetreffende koper om 6:00 uur niet aanwezig is, komt zijn/haar reservering voor die dag te vervallen en kunt u ook hier plaatsnemen en inloggen.
Hoe kan ik inloggen in de Afmijnzaal?
U kunt inloggen in de Afmijnzaal door uw kopernummer in te voeren in de display op uw zitplaats. Vergeet er niet een 1 of 2 achter te zetten (als u met 2 mensen te gelijk op dezelfde nummer gaat inkopen). Bijvoorbeeld 223331 of 223332.
Waar kan ik mijn laadbonnen printen?
Uw laadbonnen kunt u boven op de balustrade (2 printers) of beneden bij het servicepunt (2 printers) kosteloos uitdraaien, zodra u zich op de tribune uitgelogd hebt.
Wat moet ik doen als ik handel mis?
Mist u handel of heeft u een reclamatie? Dan moet u dit dezelfde dag nog melden bij het servicepunt, zodat de medewerkers van Plantion tijd hebben om het product voor u te zoeken.
Transport B&M geleverde handel: op de dag van binnenkomst kunt u een melding van maken bij het servicepunt via: via: servicepunt@plantion.nl.
Bij een kwaliteitsprobleem kunt u contact opnemen met het Keurteam via: keur@plantion.nl. Inclusief een foto in de bijlage.
Waar mag ik parkeren?
U mag in de verlaadhal parkeren als u een voertuig hebt onder de 7,5T. Voertuigen boven de 7,5T moeten buiten parkeren aan de (snel-)docks.
Hoe werkt een sneldock?
Een sneldock is alleen om snel te laden en/of te lossen. Het is niet toegestaan om tijdens het veilproces de auto aan de sneldock te laten staan.
Hoe kom ik aan een dock?
U kunt een dockreservering aanvragen bij de afdeling Logistiek via: +31 318-661829.
Waar kan ik mijn handel verladen?
U kunt uw handel in de verlaadhal verladen. De handel wordt naar uw auto toegebracht. Op de grond, aan de voorzijde van iedere parkeerplek, staat een nummer. Dit nummer moet u doorgeven aan het servicepunt, zodat wij na einde veilen de handel bij uw auto kunnen brengen. Het is niet toegestaan in de distributie hal te zijn tijdens of na het veilen. Na einde veilen kunt u bij de auto wachten tot de handel wordt gebracht.
Staat u aan een (snel-) dock, dan wordt deze tevens naar u toegebracht en kunt u uw handel daar verladen.
Met welk vervoer mag ik bij Plantion binnenrijden?
Ons gebouw in Ede verbruikt extreem weinig gas en stoot een minimale hoeveelheid CO2 uit. Dit willen we samen met u bewaken. Bedrijfswagens die aan de normen voor dieseluitstoot en maximaal gewicht voldoen, geven we dan ook graag een vergunning om onze verlaadhal binnen te rijden.
Overslag/opslag en wanneer betalen?
Wilt u gekochte handel pas later op de dag of de volgende dag ophalen? Dan moet u dit dezelfde dag telefonisch of per mail doorgeven aan het Servicepunt: 0318-66 18 42.
Dit is de eerste 24 uur kosteloos.
Kan Plantion mijn gekochte handel bezorgen?
Het transport van bloemen en planten is meer dan alleen ‘zo snel mogelijk van A naar B’. Om de koper hierin te ontzorgen, ontwikkelde Plantion een totaalconcept. Zo kan de klant er voor kiezen om de Deense karren te laten indichten en ompakken. Ook neemt de vervoerder Denen en bij Plantion ingekochte emballage mee terug naar Plantion.
Lees hier verder over de Bezorgdienst van Plantion.
Wat zijn de openingstijden van Plantion?
Binnen Plantion zijn er diverse openingstijden. Deze kunt u hier in een overzicht bekijken.
Mijn slotplaat moet eraf bij wie moet ik zijn?
Slotplaten worden door een logistiek medewerker gesleuteld en kunnen alleen door de logistiek medewerker gesleuteld worden. Neem hiervoor contact met ons op via interne logistiek: 0318-661810.
Wat is het verschil tussen Denen en ladingdragers?
Bij Denen huurt u de Deen en het aantal schappen, de Deen en schappen zijn dus van u. De Denen hebben altijd een eigenaar (koper, kweker, transporteur en Plantion).
Bij ladingdragers huurt u alleen een slotplaat als u de ladingdrager transporteert buiten de veiling. Binnen de veiling kunnen klanten de stapelwagens gebruiken zonder huur.
Ik wil graag stapelwagen gebruiken, hoe werkt dat?
Als u een stapel mee wilt nemen dan moet deze zijn voorzien van een slotplaten. Slotplaten kunt u aanvragen bij de afdeling logistiek waarbij u ook kunt aangeven voor welke periode u deze wilt huren (dag, week, maand, kwartaal, jaar).
Ik wil graag denen gebruiken, hoe werkt dat?
Deense karren kunt u ‘vrij’ gebruiken. Afhankelijk van de duur van het gebruik wordt er huur in rekening gebracht. Kopers hebben 1 dag huurvrij (dag van aankoop), kwekers 2 dagen (dag van afhalen, dag van leveren). Als u denen voor een langere tijd nodig heeft dan is het goedkoper om deze te huren. Dit kan onder meer via Plantion (mail; logistiekemiddelen@plantion.nl of vraag naar de denenadministratie), maar ook bij bijvoorbeeld de ContainerCentrale kunt u daarvoor terecht.
Wanneer krijg ik een Deen uit de verdeling meeverdeeld?
U krijgt een Deen meeverdeeld als u +51% van de producten op de kar koopt.
Dit geldt ook voor CC’s en legborden.
Waar laat ik mijn fustbonnetje?
Er moet altijd een fustbon aan de ladingdrager zitten.
Wanneer wordt fust uitbetaald?
Fust wordt verrekend op dezelfde dag, wanneer u deze voor de veiling van die dag inleverd. Levert u na de veiling fust in, dan wordt het fust de volgende koopdag verrekend.
Het bedrag van ingeleverd fust blijft gewoon staan wanneer u een tijd niet meer koopt.
Binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug bij herkeur?
Het duurt doorgaans 2 dagen voordat een correctie op basis van herkeur zichtbaar is op de factuur. De doorlooptijd van het proces is afhankelijk van het moment van aanbieden (als direct gekocht of na afloop) en de beoordeling van de klacht die is geuit.
Binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug bij zoek?
Doorgaans zijn de zoekmeldingen de eerstvolgende werkdag zichtbaar op de facturen. De doorlooptijd is afhankelijk van het moment van zoekmelden (dit moeten gedaan worden direct na het aankopen dan wel direct na ontvangt in geval dat gebruik wordt gemaakt van de bezorgservice) en de beoordeling van de melding.
Wat is Mijn Plantion?
Mijn Plantion biedt allerlei informatie die voor u als relatie van belang zijn. Zo kunt u uw facturen opvragen en nieuwbrieven terugkijken. Ook jaaroverzichten zijn hier te vinden (inclusief de leden- en aanvoerderslening) en de informatieoverzichten ten aanzien van prijzen.
Voor wie geldt het Time Slot Management?
Wanneer u als kweker of vervoerder bij de docks van Plantion lost moet u voor aankomst bij Plantion een tijdslot reserveren.
Waar kan ik het webportaal vinden?
De link en inloggegevens van het webportaal kunt u opvragen bij Eelco van der Vegt via: eelcovandervegt@plantion.nl.
Hoe boekt u een tijdslot?
Via het menu ‘Boeking aanmaken’ op het webportaal kunt u een tijdslot boeken. Hier klikt u op de link ‘Tijdslotboeking Rit Aanmaken’. Vanaf hier komt u op de app en kunt u de stappen volgen voor het aanmaken van een boeking.
Hoe kan ik een boeking wijzigen?
Via het menu ‘Boekingen Wijzigen’ kunt uw boekingen wijzigen. U ziet op uw scherm uw boekingen staan. Wanneer u een boeking aanklikt komt u op de app terecht waar u deze kan wijzigen. Op de app kunt u kiezen uit drie opties:
- Wijzig Ritgegevens: het aanpassen van uw eigen referentie (bijvoorbeeld chauffeur of kenteken.
- Aanpassen Boeking: het aanpassen van uw geboekte tijdslot.
- Verwijderen van een boeking.
Door het volgen van de stappen op uw scherm kunt u ritgegevens wijzigen, boekingen aanpassen en –verwijderen.
Waar zie ik mijn boekingen?
Dit kunt u vinden onder het menu ‘Uw boekingen’. Hier ziet u al uw boekingen.
Hoe ver van te voren kunt u een tijdslot reserveren voor lossen bij Plantion?
U kunt drie dagen van te voren een tijdslot reserveren voor lossen bij Plantion.
Hoe weet u dat een tijdslot vrij is?
Wanneer u via het webportaal een tijdslot gaat boeken ziet u alle beschikbare tijdsloten op uw scherm. Wanneer het maximale aantal reserveringen voor een tijdslot bereikt is verdwijnt het tijdslot automatisch uit de lijst.
Wat moet de chauffeur meenemen naar Plantion?
Bij het aanmelden krijgt u als vervoerder een tijdslotdocument toegestuurd. De chauffeur moet dit document uitgeprint of op de telefoon meenemen naar Plantion.
Wanneer u als chauffeur geen mogelijkheid heeft om het tijdslotdocument uitgeprint of in PDF-vorm mee te nemen kunt u gebruik maken van de tweede optie.
De tweede optie is het meenemen van het boekingsnummer van uw tijdslot. Dit is het volgende nummer die u als vervoerder in het webportaal bij al uw boekingen terugziet: TS2000000010.
Hoe moet u zich als chauffeur aanmelden bij Plantion?
Wanneer u bij Plantion aankomt kunt u lossen bij een dock met groen stoplicht, dit betekent dat het dock vrij is voor lossen. Wanneer u naar binnen loopt meldt u zich bij een logistiek medewerker aan met uw tijdslotdocument of – code.
Wat als de chauffeur te laat aankomt bij Plantion?
Bij het te laat aanmelden krijgt de chauffeur van de logistiek medewerker te horen waar en wanneer de vervoerder mag lossen. Dit ligt aan de beschikbare ruimte bij de docks. Plantion wilt u als vervoerder zo snel mogelijk helpen.
Wat als u te vroeg aankomt bij Plantion?
Bij het te vroeg aankomen bij Plantion meldt u zich eerst aan bij een logistiek medewerker. Deze geeft, op basis van de dockplanning, aan bij welke dock de chauffeur mag lossen. Wanneer er eerder ruimte beschikbaar is voor de chauffeur mag deze op dat moment lossen. Plantion wilt u als vervoerder zo snel mogelijk helpen.
Tot wanneer kunt u een boeking wijzigen?
Via het menu ‘Boekingen Wijzigen’ kunt u uw boekingen wijzigen. Dit is tot aanmelding bij Plantion mogelijk. Belangrijk hierbij is wel dat het te kiezen tijdslot nog in de toekomst ligt. Om 01:55 uur is het tijdslot 02:00-02:30 uur nog te boeken, om 02:05 uur is het volgende beschikbare tijdslot in het systeem 02:30-03:00 uur.
Kunt u een tijdslot reserveren via uw telefoon?
Ja, de link van het webportaal en app werkt ook op uw telefoon. Zo kunt u als chauffeur tijdsloten boeken zonder hierbij gebruik te maken van een laptop of pc.
Wanneer de link ‘Tijdslotboeking Rit Aanmaken’ via uw telefoon niet werkt moet u onder instellingen van uw telefoon ‘pop-up blokkeren’ uitzetten.
Waar kunt u uw wachtwoord van het webportaal wijzigen?
Op het inlogscherm van het webportaal kunt u het wachtwoord resetten. Hierbij krijgt u een mail met een link voor het resetten van het wachtwoord. U klikt op de link en voert een nieuw wachtwoord in.
Wat is het telefoonnummer van de logistiek medewerkers in de hal?
Dit is het volgende nummer: 0318-661810.
Waar kan ik feedback/verbeterpunten over het Time Slot Management naartoe sturen?
Hiervoor kunt u een bericht sturen naar Eelco van der Vegt. E-mail: eelcovandervegt@plantion.nl of Renate van Barneveld. E-mail: renatevanbarneveld@plantion.nl. Tel: 0318-661744.
Waar kunt u uw mailadres, voor mailtjes met betrekking tot Time Slot Management, aan laten passen?
Hiervoor kunt u een bericht sturen naar Eelco van der Vegt. E-mail: eelcovandervegt@plantion.nl.
Bij wie kunt u contact opnemen bij afwezigheid of geen gehoor van Eelco van der Vegt?
Renate van Barneveld. E-mail: renatevanbarneveld@plantion.nl. Tel: 0318-661744.
Wat is Taste the Green?
Taste the Green is een inspiratieplatform in de vorm van een website en app. Hier kunnen inkopers van Plantion bloemen en planten aanbieden aan influencers. Influencers kunnen via de Green Market aangeven dat zij geïnteresseerd zijn in een product en zo contact opnemen met de inkoper van Plantion om het product op te halen en een blog te maken.
Bekijk dit inspiratieplatform op www.tastethegreen.nl.
Hoe kan ik mij als bloemist of tuincentrum aanmelden?
Je kunt deelnemen aan Taste the Green als je een inkoper of aanvoerder bent van Plantion. Alle inkopers ontvangen automatisch een email met inloggegevens.
Ben je deze gegevens kwijt of heb je nog geen inlog? Neem dan contact met ons op via info@tastethegreen.nl
Hoe kunnen influencers mijn producten promoten?
Trends ontstaan doordat een product online veel te zien is. Een goed voorbeeld hiervan is de Pannenkoekenplant, ofwel Pilea Peperomioides, die razend populair werd, doordat veel influencers erover schreven. Plantion wil haar inkopers ondersteunen in het versterken van de online oriëntatie bij bloemen en planten.
Op dit moment worden consumenten (veelal consumenten tot 50 jaar) beïnvloed door wat er online te zien is. Op social media zien we steeds meer influencers, dit zijn mannen en vrouwen met meer dan 2.000 volgers. Zij proberen hun volgers elke dag weer te inspireren. Plantion wil deze influencers meer laten schrijven over bloemen en planten.
Is Taste the Green ook voor consumenten?
Ook consumenten kunnen terecht op Taste the Green. Zij kunnen hier alle nieuwste trends op het gebied van bloemen en planten volgen en inspiratie op doen. Ook kunnen ze hun favoriete influencers en lokale bloemisten en tuincentra volgen.
Hoe kan ik me als influencer aanmelden voor Taste the Green?
Maak een account aan op www.tastethegreen.nl. Bij het bewerken van je profiel kun je aanvinken dat je een influencer bent. Plantion zal dit eerst goedkeuren, dit gebeurt binnen een werkdag. Zodra je bent goedgekeurd kun je op je tijdlijn/home ook de button ‘Green Market’ vinden. Daar vind je alle producten die door bloemisten aangeboden worden. Klik op ‘Ik ben geïnteresseerd’ en je hebt het product geclaimd! Je ontvangt een email met de contactgegevens van de bloemist of het tuincentrum. Neem contact op met de bloemist/het tuincentrum om het product op te halen. Schrijf een leuke blog op www.tastethegreen.nl en je kan daarna weer een nieuw product aanvragen! Enjoy!
Wat zijn de voordelen voor inkopers en aanvoerders van Plantion?
– Er wordt vaker geschreven over bloemen en planten.
– Wanneer een product minder populair is, kan deze worden gepromoot via Taste the Green.
– Wanneer het aanbod te hoog is en de vraag te laag, zullen we veel influencers over het product laten schrijven. Wanneer bijvoorbeeld vorst lang aanhoudt in januari en we maar één week hebben om de Violen te verkopen, kunnen we alle influencers laten schrijven over Violen die week, zodat de influencer beseft dat het Violen-tijd is.
– We kunnen seizoensverbreding van een product realiseren, de kerstster kunnen we bijvoorbeeld in november al gaan promoten.
– We kunnen in de toekomst inzien welk product favoriet is bij consumenten uit een bepaalde regio. We kunnen bijvoorbeeld aangeven bij bloemisten uit Arnhem dat veel Arnhemse consumenten zoeken op Zonnebloemen, zodat onze inkopers weten wat ze moeten inkopen.
Kan ik als aanvoerder ook mijn producten promoten?
Ook als aanvoerder kan je producten promoten via Taste the Green! Via Plantion zorgen wij dat jouw product bij de influencer terecht komt. Zij maken hier mooie foto’s van en schrijven een inspirerende blog.
Ben je geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op via info@tastethegreen.nl, dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.
Geen antwoord gevonden op uw vraag?
Neem dan hier contact op.