Bloemist Diana Destanli is enthousiast over Taste the Green. Sinds ze producten in de Green Market plaatst, regent het likes op haar Instagram. Toen Plantion haar vroeg om ambassadeur te worden, twijfelde ze niet.
Ondanks Covid-19 was het ook bij De Orchidee in Putten, Nunspeet en Dronten druk in de winkel. Maar net toen Diana en Serkan Destanli hun kerststukken wilden promoten, kwam er een lockdown. Gelukkig konden ze nog wel bloemen leveren aan supermarkten tussen Deventer en Almere.
“Eerlijk gezegd lukte het me toen even niet om elke week iets in de Green Market te plaatsen”, zegt Diana verontschuldigend. Want ze is heel erg enthousiast over Taste the Green. “De meeste bloemisten doen de winkelpromotie er maar een beetje bij. Hoe mooi is het dan als Plantion zo’n marketingconcept voor ons neerzet!” Wat haar aanspreekt, is dat het zo simpel werkt: “Jij hoeft alleen maar een product in de Green Market te plaatsen. That’s it! Daarna komt er vanzelf een influencer bij je langs. Zij schrijft er een enthousiaste blog over en linkt die aan jouw Facebooken Instagrampagina.”
Sommige bloemisten hikken er volgens Diana tegenaan om een boeket of plant aan een blogger weg te moeten geven. Niet nodig, zegt ze: “Je geeft iets kleins weg maar krijgt er heel veel voor terug.” Dat blijkt, want De Orchidee krijgt nu wél veel likes op Instagram. Diana: “Het is superfijn als je een paar jonge meiden hebt die beter snappen hoe dat werkt. Ik vind het geweldig dat Plantion dit voor ons regelt. Laten we er dan ook met z’n allen gebruik van maken!”
Meer weten over Taste the Green? Mail dan naar info@tastethegreen.nl