fbpx
Naar beneden Naar boven

Bloemisten bereiden zich voor op de toekomst – basistraining social media

Met een inspirerende bijeenkomst werd op 3 oktober de eerste onlinetraining van Plantion voor bloemisten ‘Social media – de basis’ afgesloten. Algemeen directeur Peter Bakker benadrukte dat Plantion ‘gidsbedrijf’ wil zijn voor de bloemist die de strijd wil aangaan met de supermarkten en online platforms.

Na zijn felicitaties aan de 33 bloemisten die de training met succes hadden afgerond, gaf Bakker het woord aan Hans Scholten, bloemist en voorzitter van de Commissie van de Handel Plantion. Hij zei blij te zijn met de initiatieven van Plantion om bloemisten ‘in stelling’ te brengen met noviteiten en dit soort trainingen. “Het helpt ons om klanten iets extra’s te bieden.” Namens de Commissie zegde hij de geslaagden ieder 25 euro online advertentietegoed toe.

Zelf je advertentie maken
Vervolgens was het tijd voor een workshop. Leon Verbakel nam de aanwezigen mee in het concept PlaceShuttle, een dienst waarmee de bloemist zelf snel en gemakkelijk online advertenties in de eigen huisstijl kan maken. Daarmee kan hij bijvoorbeeld zijn weekaanbiedingen steeds op een professionele manier laten zien, met name op Facebook en Instagram.

Video: klik met de klant
Daarna liet ondernemer en psycholoog Petra Smit zien hoe belangrijk het is om een klik te hebben met een klant, en hoe filmpjes daarbij kunnen helpen. Ons brein wordt onbewust getrokken door beweging, legde ze uit. Kijk maar naar de jeugd: als zij iets willen weten, lezen ze geen krant maar zoeken ze op YouTube. Ze liet zien hoe je met WhatsApp heel gemakkelijk zelf filmpjes kunt maken. “Maak korte filmpjes en deel ze met je klanten. Je neemt ze mee in jouw beleving!” De reacties uit de zaal waren enthousiast. Er was een duidelijke klik!

Geïnteresseerde aanvoerders en kopers kunnen zich bij de receptie van Plantion of via studie@plantion.nl aanmelden voor trainingen op het gebied van social media en online strategie.

Terug naar overzicht