Consumentenmarketing

Plantion heeft maar één doel: de onderneming van groenprofessionals laten groeien en bloeien. Inkopers worden daarom onder andere ondersteund op het gebied van consumentenmarketing.

We maken lokale groenprofessionals en hun producten zichtbaar bij de consument met het influencerplatform Taste the Green, promotie via ‘De Grote Tuinverbouwing’ (televisieprogramma) en ondersteuning tot op de winkelvloer met unieke arrangementen en inspirerende video’s.

Narrowcasting

Inspireer jouw klanten met een goed verhaal. Veel winkels beschikken over een tv-schem boven de verkoopbalie. Plantion ontwikkelt diverse informatieve- en sfeerbeelden voor het scherm in jouw winkel. Denk hierbij aan het verhaal van de kweker, waar producten vandaan komen of een duurzame boodschap. Je kunt de video’s gemakkelijk downloaden.

Lees meer

De Grote Tuinverbouwing

Om onze klanten te ondersteunen in het verkopen van bloemen, werken wij samen met De Grote Tuinverbouwing.

Elke aflevering wordt er een bloem uitgelicht. Plantion zal de betreffende snijbloemen dan ook beschikbaar stellen en ervoor zorgen dat ook de consument weet dat deze verkrijgbaar zijn bij de bloemist. De productselectie wordt gedaan op basis van seizoen.

Lees meer

Taste the Green

Inspireer je klanten online met de nieuwste trends op het gebied van bloemen, planten en interieur.

Plantion biedt haar inkopers kosteloos Taste the Green, een platform waar je als inkoper door Plantion wordt gekoppeld aan influencers voor interessante samenwerkingen. Deze influencer maakt van jouw product beeldmateriaal, welke je regelrecht kunt delen op je eigen social media kanalen.

Lees meer

De gemaksgeneratie

De gemaksgeneratie is een interessante doelgroep die bestaat uit millennials en generatie Z. Deze generatie is geboren tussen 1980 en 2015 en faciliteer je anders dan voorgaande generaties. Bekijk de onderstaande video om te zien hoe wij deze generatie bereiken.

Foto van Marketing en Communicatie
Marketing en Communicatie Klantenservice