Op 8 september gingen bij Plantion klokkopers in gesprek met Nederlandse rozenkwekers. Voor deze ‘meet & greet’ was een indrukwekkende presentatie opgebouwd met ruim 75 mooie rozensoorten van 12 aanvoerders.
De presentatieruimte van Plantion vulde zich op 8 september met de geuren en kleuren van rozen, de belangrijke ‘omzetknallers’ voor elke bloemendetaillist. Naast bekendere soorten zoals Red Naomi en Avalanche kregen de enthousiaste klokkopers ook minder bekende soorten en enkele noviteiten te zien, waaronder First Gold en Parfume de Grande van Arend Roses.
De volgende aanvoerders waren met hun producten aanwezig: Porta Nova, Van der Hulst Rozenkwekerijen, Arend Roses, Meijer Roses, Van den Berg Roses, Nice2Get!, Rozenkwekerij H. Bruinen, Voorn Spray Roses, Bernhard Rozen, Van Wijk Rozen, Royal Roses en Marjoland.
Gezien de grote belangstelling en de geanimeerde gesprekken heeft het ‘zien, ruiken, voelen’ van het product een belangrijke meerwaarde voor veel detaillisten. Plantion blijft dan ook inzetten op een aantrekkelijke fysieke marktplaats, in combinatie met uitstekende online inkoop- en bezorgmogelijkheden.