fbpx

‘Via taste the green jongeren bereiken’

“Mijn man Terry hoorde bij Plantion iets over Taste the Green en zei tegen mij: ‘Misschien is dit wel iets voor ons’. Ik heb toen de app op mijn smartphone gezet en het concept sprak me meteen aan.”

Terry en Gaby Hecker hebben sinds 1983 een gespecialiseerde bloemen- en plantenzaak in Terborg, in de Achterhoek. Gaby: “We begonnen met losse planken en een paar planten daarop.” De losse planken hebben al lang plaats gemaakt voor een grote winkel (200 m2 ) met een aparte binderij (80 m2 ) waar klanten ook workshops volgen. Terry is vaste klant bij Plantion. “We zitten op de klok en kopen ook in het groencentrum en het groothandelscentrum.”

Jongeren shoppen online

In de ‘coronamaanden’ zag Gaby de verkoop via de eigen webshop omhoog schieten. “Als bloemist moet je gewoon een webshop hebben. Wij behoren inmiddels tot de oudere generatie bloemisten maar we leunen niet achterover.” Over internet gesproken: “De jongere generatie shopt niet zoals wij dat deden. Ze lunchen ergens in de stad, kijken op hun telefoon waar een leuk jurkje te koop is en gaan dan gericht naar die winkel.” Juist die nieuwe generatie hoopt Gaby via Taste the Green te kunnen bereiken. “Jongeren willen absoluut bloemen en planten kopen, maar je moet ze online bereiken. Ik denk dat dat met Taste the Green zeker kan lukken.”

Heel eenvoudig

Voor Gaby is het gemak van Taste the Green een pluspunt. “Zelf lukt het me niet om wekelijks twee leuke berichten op Facebook te zetten. Met Taste the Green is het heel eenvoudig: gewoon een foto maken van die mooie plant of die droogbloemen en dan uploaden. De rest gaat vanzelf!” Dat niet alle bloemisten meteen met Taste the Green aan de slag gaan, begrijpt Gaby wel. “Je moet even een drempeltje over, maar daarom is het fijn dat Jill een handje helpt. Hoe meer bloemisten meedoen, hoe relevanter Taste the Green wordt voor de consument. En dat is dan weer goed voor ons.”

HOE ANDERE KOPERS HET ERVAREN:

BLOEM EN BLOEM, WEESP ‘We moeten dit samen oppakken’
Klokkoper Ton Lekkerkerk wil via Taste the Green vooral nieuwe dingen laten zien. “Bijvoorbeeld regenboogchrysanten of een schelpenvaas met een klimplant erin.” Concrete verwachtingen heeft hij nog niet: “In elk geval moeten we dit als klokkopers samen oppakken.”

PIA’S BLOEMEN, BAARN ‘Ik wil ermee aan de slag’
Op maandag en donderdag is Erik Loomans op de klok te vinden. “Tijdens de instructie hebben we de app om mijn telefoon gezet en mijn profielpagina aangemaakt. Ik wil ermee aan de slag. Hopelijk wordt het een succes voor de bloemist en Plantion. Want daar gaat het uiteindelijk om.”

PETER MANDERS BLOEMIST, LEMMER ‘Ik stap positief in nieuwe dingen’
Zijn opvallend grote assortiment snijbloemen koopt Peter Manders dagelijks in bij Plantion. “Ik stap altijd positief in nieuwe dingen. De app had ik al gedownload, maar het hoe en wat was me nog niet helemaal duidelijk. Nu maar eens kijken of dit interessant voor ons is.”

HOL PLANT EN CADEAU, METEREN ‘We gaan het een keer proberen’
Lianne Roos en haar moeder Liesbeth Hol zitten samen op de klok. “Eerlijk is eerlijk, ik weet nog niet of Taste the Green iets voor ons is. Wij moeten het hier vooral hebben van ‘voetjes op de vloer’. Maar ik ga het een keer proberen.”

PENNY BLACK BLOEMEN, KERKDRIEL ‘Ook interessant voor kleine winkel?’
Wendy Verhoeven koopt op de klok en in het groothandelscentrum. “Taste the Green kende ik van het praatje voor de klok, in januari. Daarna waren andere dingen belangrijker. Ik heb nog wat twijfels. Is het wel interessant voor mijn kleine winkel?”

DE GRAAF BLOEMEN, BEUSICHEM ‘Rustig de tijd voor nemen’
Alex de Graaf zit twee dagen op de klok bij Plantion. “Ik heb onlangs instructie gekregen over Taste the Green. Zelf houd ik me niet zo bezig met dit soort zaken. We moeten er rustig de tijd voor nemen.”

Heb je vragen over Taste the Green of wil je ook een individuele instructie? Mail je gegevens naar info@tastethegreen.nl, dan nemen we contact met je op.

 

Terug naar overzicht