fbpx

‘Plantion investeert in de volgende generatie’

Wat is jouw achtergrond?

“Ik heb de mbo-opleiding toerisme gevolgd, maar in de toerismebranche kon ik geen werk vinden dat bij mij paste. Uiteindelijk ben ik bij een keten in tassen en koffers terechtgekomen. Daar heb ik eerst in de winkel gewerkt, vervolgens ben ik doorgegroeid. Samen met de directie deed ik de volledige inkoop; daarvoor heb ik speciaal een opleiding gevolgd. Na ruim zeven jaar vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging.”

Met welke verwachtingen ben je
begonnen?

“Plantion had een vacature bij de klantenservice. In september 2018 werd ik aangenomen. Er werd meteen gesproken over doorgroeimogelijkheden. Daar was ik op dat moment nog niet aan toe, ik wilde eerst thuis raken in mijn nieuwe werkomgeving. Ik was de fashionwereld gewend, waar je een half jaar vooruit inkoopt. De handel van Plantion gaat veel sneller, er zit leven in en de waan van de dag regeert. Ik moest leren hoe de handel in elkaar steekt. En productkennis had ik ook nog niet. Ik rekende op de nodige uitdagingen; die heb ik ook gekregen.”

Zijn er doorgroeimogelijkheden?

“Naast het werk voor de klantenservice ben ik nu ook actief voor de PDM, de digitale marktplaats. En ik volg bij de HAN in Arnhem een opleiding sales en accountmanagement. Waartoe dat leidt, is afwachten. Ik voel in ieder geval dat Plantion heel veel ruimte biedt. Dat geldt voor alle jongeren binnen het bedrijf. Plantion investeert in de volgende generatie die het bedrijf kan gaan dragen.”

Wat spreekt je het meest aan?

“Plantion is een groot en dynamisch bedrijf. Je hebt te maken met heel diverse groepen kwekers én kopers. Het is een mooie uitdaging om hun belangen goed te dienen. Hoe Plantion dat doet, spreekt me aan. We willen een marktplaats zijn voor elke klant. Daar wordt flink werk van gemaakt. Ik vind het fijn om daar met PDM een steentje aan bij te dragen. Door kopers de mogelijkheden van digitale inkoop te laten zien en door kwekers aan de PDM te koppelen.”

 

Terug naar overzicht