fbpx

Veelgestelde vragen

Q&A

TSM Plantion

Voor wie geldt het Time Slot Management?

Wanneer u als kweker of vervoerder bij de docks van Plantion lost moet u voor aankomst bij Plantion een tijdslot reserveren.

Waar kan ik het webportaal vinden?

Bij de Go-live (08-06-2020) krijgt u de link van het webportaal en uw inloggegevens naar uw mailadres opgestuurd.

Hoe boekt u een tijdslot?

Via het menu ‘Boeking aanmaken’ op het webportaal kunt u een tijdslot boeken. Hier klikt u op de link ‘Tijdslotboeking Rit Aanmaken’. Vanaf hier komt u op de app en kunt u de stappen volgen voor het aanmaken van een boeking.

Hoe kan ik een boeking wijzigen?

Via het menu ‘Boekingen Wijzigen’ kunt uw boekingen wijzigen. U ziet op uw scherm uw boekingen staan. Wanneer u een boeking aanklikt komt u op de app terecht waar u deze kan wijzigen. Op de app kunt u kiezen uit drie opties:

  1. Wijzig Ritgegevens: het aanpassen van uw eigen referentie (bijvoorbeeld chauffeur of kenteken.
  2. Aanpassen Boeking: het aanpassen van uw geboekte tijdslot.
  3. Verwijderen van een boeking.

Door het volgen van de stappen op uw scherm kunt u ritgegevens wijzigen, boekingen aanpassen en –verwijderen.

Waar zie ik mijn boekingen?

Dit kunt u vinden onder het menu ‘Uw boekingen’. Hier ziet u al uw boekingen.

Hoe ver van te voren kunt u een tijdslot reserveren voor lossen bij Plantion?

U kunt drie dagen van te voren een tijdslot reserveren voor lossen bij Plantion?

Hoe weet u dat een tijdslot vrij is?

Wanneer u via het webportaal een tijdslot gaat boeken ziet u alle beschikbare tijdsloten op uw scherm. Wanneer het maximale aantal reserveringen voor een tijdslot bereikt is verdwijnt het tijdslot automatisch uit de lijst.

Wat moet de chauffeur meenemen naar Plantion?

Bij het aanmelden krijgt u als vervoerder een tijdslotdocument toegestuurd. De chauffeur moet dit document uitgeprint of op de telefoon meenemen naar Plantion.
Wanneer u als chauffeur geen mogelijkheid heeft om het tijdslotdocument uitgeprint of in PDF-vorm mee te nemen kunt u gebruik maken van de tweede optie.
De tweede optie is het meenemen van het boekingsnummer van uw tijdslot. Dit is het volgende nummer die u als vervoerder in het webportaal bij al uw boekingen terugziet: TS2000000010.

Hoe moet u zich als chauffeur aanmelden bij Plantion?

Wanneer u als chauffeur bij Plantion aankomt moet u zich aanmelden bij een logistiek medewerker van Plantion. Deze scant het tijdslotdocument en geeft aan bij welk dock de chauffeur mag lossen.

Wat als de chauffeur te laat aankomt bij Plantion?

Bij het te laat aanmelden krijgt de chauffeur van de logistiek medewerker te horen waar en wanneer de vervoerder mag lossen. Dit ligt aan de beschikbare ruimte bij de docks. Plantion wilt u als vervoerder zo snel mogelijk helpen.

Wat als u te vroeg aankomt bij Plantion?

Bij het te vroeg aankomen bij Plantion meldt u zich eerst aan bij een logistiek medewerker. Deze geeft, op basis van de dockplanning, aan bij welke dock de chauffeur mag lossen. Wanneer er eerder ruimte beschikbaar is voor de chauffeur mag deze op dat moment lossen. Plantion wilt u als vervoerder zo snel mogelijk helpen.

Tot wanneer kunt u een boeking wijzigen?

Via het menu ‘Boekingen Wijzigen’ kunt u uw boekingen wijzigen. Dit is tot aanmelding bij Plantion mogelijk. Belangrijk hierbij is wel dat het te kiezen tijdslot nog in de toekomst ligt. Om 01:55 is het tijdslot 02:00-02:30 nog te boeken, om 02:05 is het volgende beschikbare tijdslot in het systeem 02:30-03:00.

Kunt u een tijdslot reserveren via uw telefoon?

Ja, de link van het webportaal en app werkt ook op uw telefoon. Zo kunt u als chauffeur tijdsloten boeken zonder hierbij gebruik te maken van een laptop of pc.

Wanneer de link ‘Tijdslotboeking Rit Aanmaken’ via uw telefoon niet werkt moet u onder instellingen van uw telefoon ‘pop-up blokkeren’ uitzetten.

Waar kunt u  inloggegevens voor het webportaal verkrijgen?

U krijgt 08-06-2020 vanuit Plantion inloggegevens opgestuurd. Wanneer er problemen zijn met uw inloggegevens kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen.

Waar kunt u uw wachtwoord van het webportaal wijzigen?

Op het inlogscherm van het webportaal kunt u het wachtwoord resetten. Hierbij krijgt u een mail met een link voor het resetten van het wachtwoord. U klikt op de link en voert een nieuw wachtwoord in.

Wat is het telefoonnummer van de logistiek medewerkers in de hal?

Dit is het volgende nummer: 0318-661810.

Waar kan ik feedback/verbeterpunten over het Time Slot Management naartoe sturen?

Dit kan naar onderstaande contactpersonen.

Waar kunt u uw mailadres, voor mailtjes met betrekking tot Time Slot Management, aan laten passen?

Hiervoor kunt u een bericht sturen naar Eelco van der Vegt. E-mail: eelcovandervegt@plantion.nl.

Bij wie kunt u contact opnemen bij afwezigheid of geen gehoor van Eelco van der Vegt?

Renate van Barneveld. E-mail: renatevanbarneveld@plantion.nl. Tel: 0318-661744.