fbpx

Tuinplanten 2019 zijn bekend!

20-07-2018

Elke maand extra aandacht voor een bijzondere tuinplant, daarmee inspireert en informeert Bloemenbureau Holland ook volgend jaar weer de branche én de consument. 
Met aansprekende foto’s en enthousiasmerende content zet Bloemenbureau Holland in 2019 iedere maand een plant of groep in de spotlights. De product specialisten van Royal FloraHolland kijken of het product of productgroep commerciële interessant is voor de gehele keten en de verkrijgbaarheid. Vanuit Bloemenbureau Holland wordt er gekeken of de selectie aansluit bij de behoefte van de consument, PR mogelijkheden en aankomende trends.
Dit zijn de tuinplanten van 2019:  
Januari: Sleeping Beauties (Cornus, Viburnum, Enkianthus)
Februari: Voorjaarsverrassingen (Corylus, Aubrieta, Arabis)
Maart: Bloesembomen (Malus, Prunus Persica, Prunus domestica)
April: Kleurbrengers (Begonia,Verbena, Gazania, Bougainvillea)
Mei: Geurende blikvangers (Syringa, Cytisus, Lantana, Roos, Choisya)
Juni: Kamperfoelie   (Lonicera)
Juli: Bijenvrienden (Achillea, Agastache, Alcea, Astrantia, Anemone)
Augustus: Zorgeloze zomertijd (Agave, Allium, Eucalyptus, Aeonium, Crassula)
September: Indian Summer planten (Campsis, Euonymus, Pieris, Callicarpa (bes), Cortinus)
Oktober: Groene dakbedekkers (Saxifraga, Sempervivum, Sedum)
November: Rode tuinplanten (Ilex, Skimmia, Leucothoe)
December: Kerstsparren (Picea, Abies)
Goed om te weten 
Doel van de Tuinplant van de maand is de consument te verleiden tuinplanten te kopen. Daarnaast biedt de uitverkiezing de media houvast om tuinplanten op het juiste moment in hun eigen content te verwerken. En voor kwekers, telers en verkooppunten biedt de lijst een jaarrond leidraad om op in te haken. De Tuinplant van de maand wordt gecommuniceerd via persberichten en de nationale websites van Mooiwatplantendoen.nl, met nadruk op Nederland en Duitsland.
Wat gaan we doen? 
Bloemenbureau Holland zorgt voor brede promotie van de Tuinplant van de maand met mooie foto’s en sterke content voor zowel de consument als de vakpers. Om zoveel mogelijk publiciteit te genereren wordt de promotie niet langer altijd gekoppeld aan één maand, maar worden meerdere producten geclusterd voor een langere periode. Hiermee worden het soms meer seizoensmatige dossiers waaraan we onder andere ook trends zullen toevoegen. Goed voorbeeld hiervan is juli, als de bijenplanten aansluiten bij de Nederlandse promotie van de Bij-campagne.
Promotiemateriaal
Op de site Bloemenbureauholland.nl downloadt u gratis fotomateriaal, persberichten, posters en banieren. Zo kunt u op de winkelvloer extra aandacht geven aan de Tuinplant van de maand. Ook kunt u de beelden gebruiken in uw eigen promotiemiddelen zoals op uw socials, website en nieuwsbrieven. De eerste materialen kunt in September op de site verwachten.
Terug naar nieuwsoverzicht