fbpx

Wijziging gebruik aanmeldcodes in tribune

14-02-2020

Over enkele weken zullen nieuwe versies van KLOK, KOA en TRIBUNE software in gebruik worden genomen.

Eén van de belangrijke dingen die gaan veranderen is het gebruik van aanmeldcodes in de tribune, dat wil zeggen voor diegenen die met meerdere inkopers actief zijn op één kopernummer.

In de nieuwe situatie is het niet meer mogelijk met een aanmeldcode aan te melden die op dat moment al actief is. Een aanmeldcode bestaat uit uw debiteuren nummer aangevuld met een 1 of 2 of 3….9.

Als voorbeeld: Stel uw kopernummer is 66771 met sleutelnummer 1, dan is uw aanmeldcode 66771 1.
Met deze aanmeldcode en bijbehorende pincode kunt u in de nieuwe situatie dus nog maar 1 keer aanmelden in de tribune en/of op KOA. En ook als betreffende aanmeldcode al actief is op KOA kunt u hiermee niet meer aanmelden in de tribune en andersom kunt op KOA niet aanmelden met deze code als deze in de tribune al wordt gebruikt.

Voor een tweede keer gelijktijdig aanmelden met het zelfde kopernummer moet u dus gebruik maken van een aanmeldcode met een ander sleutelnummer dus in voorbeeld 66771 2 of 66771 3 enz.

Sommige van u zullen al beschikken over meerdere aanmeldcodes, anderen zijn wellicht gewend om meerdere personen met dezelfde aanmeldcode aan te melden. Dit laatste kan in de nieuwe situatie dus niet meer.

Het is belangrijk dat u op tijd een extra aanmeldcode regelt als u die nodig heeft. En dat u onderling afspreekt wie zich met deze code(s) aanmeld. Op die manier komt u niet voor de verrassing te staan dat aanmelden op het gewenste niet mogelijk is.

Regel het daarom zo snel mogelijk, al duurt het nog enkele weken voordat de verandering is doorgevoerd.

Samengevat, bent u de enige die voor uw bedrijf of dat van een ander inkoopt en zich aanmeldt in tribune of op KOA, dan verandert er niets. Koopt u met meerdere personen in of maken anderen gebruik van uw aanmeldcode dan moet u er zeker van zijn dat er voldoende aanmeldcodes beschikbaar zijn en ook weten wie ze gebruikt om geen problemen te krijgen bij gelijktijdig aanmelden.

Tot slot als de door u gebruikte aanmeldcode op het moment van aanmelden al in gebruik is dan krijgt u daar een melding van. Deze meldingen kunnen zijn:

“Aanmeldcode al actief op bank xxx” of “Aanmeldcode al actief op KOA”

Aanvragen van extra aanmeldcodes kan via relatiebeheer@plantion.nl of via de receptie. Voor uitleg of vragen kunt u terecht bij de mensen van het klokteam.