fbpx
Naar beneden Naar boven

We gaan voor tevredenheid met Klantenservice Plantion!

Auteur: Ilse Heddema, medewerker Klantenservice Plantion

In het begin van mijn werkzaamheden binnen Plantion werd mij gevraagd om een Klantenservice-afdeling voor te bereiden. Dit was een win – win situatie voor Plantion en voor mij. Gezien ik nog vrij weinig wist van het bedrijf en de producten, en zij graag een werkdocument wilde hebben voor de eerste lijn vragen die er binnen kwamen.

Ik heb in mijn eerste periode bij Plantion bij de meeste afdelingen meegekeken. Zo heb ik kunnen zien wat iedereen doet, welke vragen het meest voorkomen en bij wie we wanneer terecht kunnen als we het bij de klantenservice geen antwoord weten. Zo heb ik meegelopen met de distributie (dag én nacht), het fust, het klok team (veilen en voorsorteren), receptie, de buitendienst en een dag met KSV Transport.

De bedoeling van de klantenservice is dat wij als Plantion voor de kweker en koper bereikbaar zijn. Een makkelijk aanspreekbare afdeling voor de eerste vragen. Niet alles kan direct opgelost worden maar we kunnen er in ieder geval voor zorgen dat klanten en externe partijen van 06.00 tot 17.00 uur iemand aan kunnen aanspreken.

In het hoogseizoen komen er steeds meer telefoontjes binnen. Zeker wanneer de receptie gesloten is krijgen wij vragen vanuit allerlei kanten. We merken dat het als positief wordt ervaren dat vragen serieus opgepakt en afgehandeld worden. Zo kunnen we er kort boven op zitten om ervoor te zorgen dat de klant naar tevredenheid wordt behandeld.

De Plantion Klantenservice is op werkdagen tussen 6.00 en 17.00 uur te bereiken op 0318 – 66 17 70 of via klantenservice@plantion.nl