Over onsNieuwsSpeciale hub voor Belgische klanten
27 mei 2024

Speciale hub voor Belgische klanten

Met een centraal uitgiftepunt aan de rand van Antwerpen komt Plantion Belgische bloemisten en andere groenprofessionals letterlijk tegemoet. Op een 1.000 m2 grote locatie bij Antwerpen kunnen zij hun bij Plantion gekochte bloemen en planten ophalen, of fijnmazig dezelfde dag laten bezorgen. De hub lost het probleem van dure transportkosten van en naar Nederland op. Vier vragen aan Sim Echelpoels, onze contactpersoon voor de Belgische markt.

  1. Waarom een hub in Antwerpen?
    “Om precies te zijn ligt het centrale uitgiftepunt in Wilrijk, aan de rand van Antwerpen richting Brussel. We hebben daar begin dit jaar een hub geopend. De directe aanleiding zijn de kostenstijgingen van de laatste tijd. Door alle ingekochte producten naar één punt te brengen, maken we de transportkosten voor onze Belgische klanten een stuk lager.”
  2. Voor wie is de hub bedoeld?
    “Voor Belgische bloemisten, tuincentra en retailbedrijven die bij Plantion bloemen en planten inkopen. Of ze nu fysiek op de klok zitten of digitaal inkopen via Klok Voorverkoop of Kopen Op Afstand. Na afloop van het veilen gaan alle producten op transport naar Wilrijk, waar de Belgische klanten ze diezelfde dag kunnen ophalen. Desgewenst kan Plantion de producten vanaf die plek ook nog fijnmazig bij de klant bezorgen, binnen een straal van 60 kilometer rondom Antwerpen. Het mes snijdt aan twee kanten: de vrachtwagens die terug naar Nederland gaan, nemen meteen klokaanvoer van Belgische kwekers mee naar Plantion.”
  3. Waarom kopen Belgische klanten in bij Plantion?
    “Het is in alle opzichten erg aantrekkelijk. Bij Plantion koop je de producten direct bij de bron, tegen gunstige prijzen. Veel Belgische klanten hikten aan tegen de hoge transportkosten van en naar Nederland. Daarin komen we hen nu tegemoet met de hub in Wilrijk. Daardoor blijven de transportkosten juist heel laag. Zij hoeven alleen maar daarheen te rijden, of ze laten de producten van daaruit in hun winkel bezorgen. De eerste nieuwe klanten maken al gebruik van de hub en zijn daar tevreden over.”
  4. Wat zeggen Belgische klanten zoal over Plantion?
    “Ik hoor Belgische groenprofessionals zeggen dat Plantion goed aan de weg timmert met vernieuwingen, veel inkoopmogelijkheden en een goede klantenservice. Een belangrijk aandachtspunt is het aanbod. In die zin is het goed dat de hub ook de aanvoer van Belgische kwekers naar Plantion vergemakkelijkt.”

Meer weten over de inkoopmogelijkheden en services van Plantion? Neem dan contact met ons op.

Foto van Sim Echelpoels
Sim Echelpoels Relatiebeheerder België