fbpx

Commissie van de Handel blikt terug en kijkt vooruit!

Auteur: Hans Scholten, voorzitter Commissie van de Handel Plantion.

Afgelopen week vergaderde de Commissie van Handel weer met de Directie van Plantion. Ik begon deze vergadering met een korte terugblik op 2018 en was eigenlijk verbaasd over de hoeveelheid onderwerpen die dat jaar de revue hebben gepasseerd. Tijdens onze vergaderingen spraken we bijvoorbeeld over de Plantion Digitale Marktplaats (PDM), MPS, de online trainingen, koeling van producten, assortiment, excursies , Kleurrijke Verhalen (consumenten campagne voor de promotie van bloemen en planten), omzetontwikkelingen en nog veel meer. Deze onderwerpen komen natuurlijk dagelijks voorbij op onze marktplaats.

Helaas moesten we ook vaststellen dat de gehele sector heeft geleden onder het weer van 2018. Een koud voorjaar en wel erg lange en warme zomer. Positief is dat we afgelopen vergadering een nieuw commissielid hebben mogen verwelkomen. Kees Jungerius , een jonge gepassioneerde collega-ondernemer!

Wat 2019 in petto heeft?
Ik ben nieuwsgierig naar 2019. We blijven op een constructieve manier in gesprek met de directie van Plantion. Omdat we echt de bloemisten-veiling van West-Europa willen worden , zullen kwaliteit, assortiment en de PDM zeker de speerpunten voor het komende jaar zijn. Verder zal  contact met kwekers nog meer aandacht krijgen. Binnenkort gaan we weer op bezoek bij Tulpenaanvoerders. Houd de nieuwsbrief en Facebookpagina van Plantion in de gaten voor meer informatie. En… save de date : op Prinsjesdag 2019 gaan we weer een dag op pad om een aantal aanvoerders van Plantion te bezoeken.